Według rankingu BrandZ 2011 nadgryzione jabłko uzyskało pozycję najwyżej wycenianej marki na świecie.

W tym roku firmie Apple udało się zająć pozycję lidera rankingu, która przez ostatnie cztery lata należała do Google. Były lider zajmuje obecnie drugą pozycję, a pierwszą trójkę zamyka IBM. W czołówce przeważają marki związane z technologią — producenci sprzętu, oprogramowania oraz sieci telefonii komórkowej. Microsoft w tym roku znalazł się na piątym miejscu, Amazon na 14, HP na 18, BlackBerry na 25, Facebook na 35.

O tym symbolicznym zwycięstwie Apple zadecydowała strategia przyjęta na rynku urządzeń mobilnych. Podczas gdy inni producenci obniżają ceny swoich produktów, firmie Apple nie dość, że udało się ceny swoich urządzeń wywindować, to jeszcze są one traktowane jak dobra luksusowe. Android przynosi firmie Google popularność i udział w rynku urządzeń mobilnych, ale wciąż prawie wszystkie dochody firmy pochodzą z reklam. Nacisk, jaki kładzie Apple na sprzedaż sprzętu, umożliwił firmie z Cupertino 83% wzrost dochodów względem ubiegłego roku.

REKLAMA
fiio

DODAJ KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj